Genel Maksat Helikopter Projesi, Savunma Sanayii İcra Komitesi Kararı ile Kara Kuvvetleri Komutanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı, Özel Kuvvetler Komutanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Orman Genel Müdürlüğü olmak üzere altı Kullanıcının toplam 109 adet genel maksat helikopteri ihtiyacını karşılamak üzere 21 Nisan 2011 tarihli Savunma Sanayi İcra Komitesi onayıyla Amerikan Sikorsky firması ile görüşmelere başlanması kararlaştırılmıştır. 21 Şubat 2014 tarihinde Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile TUSAŞ arasında 109 adet T70 helikopterinin TUSAŞ tesislerinde üretilmesine ilişkin sözleşme imzalanmıştır.
Proje kapsamında, toplam altı ayrı kullanıcıya [Genelkurmay Başkanlığı (ÖzKK, 11), Kara Kuvvetleri Komutanlığı (22), HvKK (6), Jandarma Genel Komutanlığı (30), EGM (20) ve OGM (20) iki farklı konfigürasyonda, S-70İ. International Black Hawk modeli baz alınarak toplam 109 T-70 modeli helikopter, 10 yıl süresince TAI Ana Yükleniciliğinde, Sikorsky ve Aselsan Ana Alt Yükleniciliğinde Türkiye’de üretilecek.
Ana yüklenici TUSAŞ, T70 helikopterlerinin kabin, kokpit, kuyruk konisi, yatay ve dikey kuyruk, ana ve kuyruk rotor palleri gibi tüm ana parçaların üretimini, nihai montaj işlemlerini, testlerini ve entegre lojistik desteğini; Aselsan, temel aviyoniklerin geliştirilmesi ve entegrasyonunu ve Sikorsky ile birlikte helikopter kokpiti geliştirilmesini (IMAS); TEI, T-700 motorunun üretimini; Alp Havacılık ise iniş takımları, dişli kutusu detay parça üretimi ve dinamik parçalarının üretim ve montajını gerçekleştirecek.
Türk savunma ve havacılık sanayisi, sözleşme bedeli yaklaşık 3.5 Milyar ABD Doları olan Genel Maksat Helikopteri Projesi ile ülkemizin askeri ve sivil alanlardaki genel maksat helikopter ihtiyacının karşılanmasında önemli rol alacak.

Sikorsky’nin genel maksat helikopteri S-70’in Aselsan kokpiti, Alp Havacılık tarafından imal edilmiş dişli kutusu ve TEI’nin imalatı motoru ile özgün sistemleriyle T-70 olarak adlandırılacak.
T-70 helikopteri milli görev teçhizatının kolaylıkla entegre edilebileceği monokok bir gövdeye sahip. Bu gövde UH-60L modeline göre %70 daha az parçadan oluşuyor. INS/GPS destekli seyrüsefer sistemi, gelişmiş egzos sistemi, GE Hover kızılötesi bastırma sistemi, 4 adet 10 inç genişliğinde GGG uyumlu akıllı MFD, Sayısal Otomatik Uçuş Kontrol Sistemi, yenilenmiş transmisyon ve daha dayanıklı T700-GE-701D turboşaft motorlar gibi birçok yeni sistem tasarlanıp entegre edilecek. Helikopter 1800m yüksekliğe 15 tam donanımlı asker ile yaklaşık 200 km harekat yarı çapına sahip olacak. Silah sistemi olarak 2 adet GIAT ürünü 20mm çapında top ile 2 adet 7.62 çapında 6 namlulu M134 Minigun ile silahlandırılabilecek. Yangınla mücadele görevlerinde ise bambi kovası ile 2.700 kg ağırlığında su taşıyabilecek.

Proje Kapsamında İlkler
•İlk kez altı farklı kullanıcının çok çeşitli görev ihtiyaçları konsolide edilerek ortak bir konfigürasyonda tedarik gerçekleştirilecektir.
•Bugüne kadar Sikorsky firmasından yapılan helikopter tedarikleri doğrudan alım şeklinde gerçekleşmişti. İlk kez bu proje ile helikopter lisans altında Türkiye’de üretilecektir.
•Proje kapsamında Türkiye’de ilk defa dişli ve dinamik sistemlerin üretimi gerçekleştirilecektir.
•Proje kapsamında GE’ye ait T-700 Black Hawk motoru Türkiye’de üretilecek ve TEI parça numarasıyla yurtdışına da satış imkanı olacaktır.
•İlk defa bir Türk firması (ASELSAN) tarafından yabancı bir firmaya (Sikorsky) kokpit tasarımı gerçekleştirilecek ve Türk tasarımı bu kokpitlerin bundan sonra üretilecek olan helikopterlerle ABD hariç tüm dünyada pazarlama ve satışı gerçekleştirilecektir.
•Bugüne kadar tedarik edilen helikopterlerde Türk Sanayi iş payı bulunmamaktadır. İlk defa bu proje ile % 67 oranında yerli sanayii katılımı gerçekleşecektir. Bu kapsamda:
•Kokpit, kabin, paller TUSAŞ tarafından,
•Aviyonik suit ve Elektronik Harp kendini Koruma Sistemleri ASELSAN tarafından,
•Motor TEI tarafından,
•İniş takımı ve dişliler ALP Havacılık tarafından üretilecektir.
•Sikorsky ilk defa bu proje ile; uluslararası satışlarda Türk Savunma Sanayisi iş payı çerçevesinde Türkiye’deki yerli sanayii kabiliyetlerini kullanma taahhüdü vermiştir. Taahhüt miktarı 1,4 milyar dolar’dır ve 30 yılda gerçekleştirilecektir.



6 yıl oldu hiçbir habe bile yok bu projeden ne durumdadır nezaman teslimat olacak bilen yok ilk zamanlar 2018 de 4 adet teslim oluncak diye haberlerde var ama sadece daha yeni motor testi yapıldı. başkada hiçbir bilgi yok
Ayhan bey, içinde motor üretimininde bulunduğu oldukça kapsamlı bir proje. TEI’nin lisans altı üreteceği T700-TEI-701D motoruda bu helikopterde kullanılacak. Tüm bunlar hazır olmalıki helikopter üretilebilsin.
KOMBAY: İlerleme kaplumbağa hızındanda yavaş siyaset malzemesimidir yoksa o birimde çalışanlar için bedava ve tavandan ekmek parası kazanma yerimidir. 57 saniyede 1 otomobilin üretildiği yerde yıllardır hiç 1 görüntü yok.